پرسه | هفته چهارم

قرارم بر اینست که “پرسه” را روتین و ثابت منتشر کنم. نخستین پست ثابت از سلسه پست هایی که از ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته.

پرسه را از علی نعمتی شهاب عزیز الگو گرفته ام؛ کار بسیار ارزشمندی که او بالغ بر یازده سال است بی صدا اما مستمر در سایت شخصی خود انجام می دهد:

به اشتراک گذاری لینک مطالبی که در طول هفته می بیند و می خواند، شامل موضوعات متنوعی از قبیل کسب‌وکار، مدیریت، اقتصاد، رسانه، فناوری و مواردی از این دست

شما در سلسله پست های پرسه، دنیا را از زاویه دید سید محمد علوی می بینید و خوشحال می شوم که این پست را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

یک دلیل دیگر از این پرسه راه اندازی شد التزامی است که برای خود تعیین کرده ام یعنی همواره مطالبی که در طول هفته پیدا می کنم و دارای اهمیت است را مطالعه کرده و روی آنی عمیق شوم که ارزش به اشتراک گذاری هم داشته باشد؛ به عبارت ساده‌تر، هر چیزی را نخوانم، نشنوم و نبینم.

کارکرد پرسه

در پرسه به دنبال این هم هستم که رویکرد فست فودی در سوشال مدیا را نیز مدیریت کنم، حداقل برای آنچه در آن به اشتراک می گذارم؛ یک ردپا، یک نقطه اتکا وجود داشته باشد برای مطالبی که می‌خوانم و دوست دارم با شما نیز به اشتراک بگذارم. این مهم ترین کارکردی است که سلسله پست های لینک هفته سایت علی نعمتی برای من دارد: یک بوک مارک جذاب!

فعلا ساختار قطعی برای دسته بندی و اشتراک گذاری، مانند آنچه در گزاره ها هست ندارم اما به مرور و برپایه تجربه و سلیقه شخصی و نیز بازخورد شما خواننده محترم، تغییرات شروع خواهد شد.

امیدوارم که مطالبی که برای پرسه این هفته انتخاب و در ادامه فهرست کرده ام را دوست داشته باشید و به کارتان هم بیاید.

از اینکه با نظرات خود، محتوای این پست ثابت را کیفی تر و اثربخش تر می کنید، پیشاپیش سپاسگزارم.

 

رویداد گراف دی

 

گردشگری

 

اقتصاد (کشاورزی، سرمایه گذاری، ارز دیجیتال، استارتاپ، انرژی، خودرو و…)

 

تکنولوژی های جدید (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و…)

 

تولید محتوا:

 

اپلیکیشن و سرویس ها:

 

زندگی (سبک زندگی، برنامه ریزی، روان شناسی و…)

 

سیاست:

 

تاریخ:

 

مطلب پرسه | هفته اول برای نخستین بار در سایت شخصی سید محمد علوی منتشر شد.