انتشار نخستین نظرسنجی مستقل درباره عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان

نزدیک به یک ماه پیش بود که به مجید محققیان، صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه نوسان و پایگاه خبری تحلیلی اقتصادبازار پیشنهاد دادم تا از جایگاه یک رسانه مستقل، همسو با داغ شدن تنور انتخابات دوره نهم اتاق های بازرگانی در سراسر کشور، نظرسنجی را منتشر کرده و به ارزیابی عملکرد تیم فعلی در دوره هشتم بپردازد. او نیز موافقت کرد و من دست به کار طراحی پرسشنامه شدم.

با سیدمحمدعلوی؛ محقق روابط عمومی بازاریابی و پادکستر همراه شوید:

پس از چند بار رفت و برگشت و چکش کاری سوالات، لینک پرسشنامه در تاریخ ۲۳ بهمن ماه، همزمان در سایت و کانال تلگرامی پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار منتشر شد.

به موازات تلگرام و وب، برای فهرست اعضای اتاق بازرگانی نیز، لینک پرسشنامه پیامک شد و به نسبت واکنش خوبی هم به همراه داشت.

ابتدا تصمیم گرفتیم این نظرسنجی را ظرف یک هفته جمع بندی و نتایج آن را منتشر کنیم اما مجموعه ای از اتفاقات و واکنش ها ما را بر آن داشت تا نتایج را رسانه ای نکرده و حتی دو نظرسنجی بعدی را نیز که پیش بینی کرده بودیم، انجام ندهیم.

روزهای تبلیغات کاندیداها در قالب لیست گروه ها و ائتلافها و نیز افراد مستقل شروع شد. هر چه پیش تر می رویم، نتیجه نظرسنجی را در رفتار و واکنش رای دهندگان بیشتر احساس می کردیم اما مهم این بود که در روز چهارم اسفند چه اتفاقی خواهد افتاد و کدام ۱۵ نفر انتخاب می شوند.

در روز رای گیری و با توجه به فاصله ۷۲ ساعتی با زمان انتشار نوسان، گزارش نظرسنجی را آماده کردیم و چشم انتظار خروجی صندوق رای نشستیم.

نتایج که اعلام شد ما اصلا تعجب نکردیم چرا که نتایج نظرسنجی نیز همین بود: پیروزی قاطع ائتلاف فراگیر تولید و تجارت.

مجید محققیان عزیز دست به کار شد و گزارش را تکمیل کرد. من هم ضمن بررسی مجدد نتایج، مواردی را به گزارش اضافه کردم و در نهایت سه شنبه هفته گذشته، این گزارش در صفحه سه شماره ۷۳ هفته نامه نوسان منتشر شد. [دانلود نسخه پی دی اف]

انتشار نخستین نظرسنجی مستقل درباره عملکرد اتاق بازرگانی اصفهان

سوالات این نظرسنجی به سه بخش عمده تقسیم شده بود: سوالات درباره عملکرد هیئت رییسه، کمیسیون ها و معاونتها، سوالات درباره میزان احتمال شرکت در انتخابات و سوالات دموگرافیک و طبقه بندی

در این گزارش و به دلیل محدودیت فضا، صرفا نتایج مربوط به میزان رضایت از عملکرد هیئت رییسه، کمیسیون ها و معاونتها آورده شد و قرار است گزارش کامل، متعاقبا در سایت اقتصادبازار منتشر شود. (من هم به زودی فایل آن را در این پست می گذارم.)

تجربه متفاوتی بود و بازخوردهای متنوعی را هم به همراه داشت.

قرار من و مجید اینست که این سلسله نظرسنجی ها را ادامه دهیم و بیشتر از قبل فضای محلی (شهر و استان اصفهان) را دستمایه بررسی و تعامل با مخاطبان قرار دهیم.

نکته دیگر اینکه مصطفی مصری پور، روزنامه نگار و دبیر سرویس اقتصادی روزنامه اصفهان امروز هم گزارش اصلی را آماده کرد که در صفحه ۲ هفته نامه نوسان به چاپ رسید.

گزارش مهم ترین نتایج نظرسنجی را می توانید در سایت اقتصاد بازار با عنوان پیروزی فراگیر مطالعه کنید. عنوان مطلب مصطفای مصری پور هم اینست: رای به شاخص محوری

 

نوشته نارضایتی نسبی از هیئت رییسه هشتم اتاق بازرگانی اصفهان برای نخستین مرتبه در سایتِ سیدمحمد علوی؛ محققِ روابط عمومی بازاریابی و پادکستر پدیدار شد.