تحلیل و تحقیقات بازار

تصویر بالای صفحه توانمندیها و خدمات-بخش تحلیل و تحقیقات بازار

اگر یکی یا برخی از گزینه های زیر چالش شماست…

  • کسب و کارتان مشتری دارد و می فروشد اما از میزان فروش رضایت ندارید؟
  • کمپین تبلیغاتی را اجرا کرده‌اید و می خواهید میزان موفقیت آن را ارزیابی کنید؟
  • به دنبال سنجش میزان رضایت مشتریان خود هستید؟
  • سرمایه گذار هستید و می‌ خواهید از بین گزینه ها یکی را انتخاب کنید؟
  • قصد دارید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید؟
با تکمیل فرم زیر یک جلسه مشاوره رایگان دریافت کنید:

تحقیقات بازار، آزمایشگاه تشخیص طبی کسب و کار شما

احتمالا برایتان پیش آمده در هنگام مراجعه به پزشک، علیرغم تخصص و تجربه، برایتان آزمایش هم می نویسد، با این هدف که با کمترین ریسک و احتمالات منفی، دارو تجویز کند؛ شما نیز در کسب و کارتان متخصص هستید و اگر با مشکلی مواجه شوید حتما از آزمایشگاه همکارتان می‌خواهید تا بررسی کرده و گزارش دهد؛

من آزمایشگاه همکار شما هستم.

به کمک ترکیبی از روش های زیر چالش شما را بررسی کرده و گزارش می‌دهم
  • مصاحبه عمیق:

با نمونه ای از جامعه هدف به گفتگو می نشینیم. اینجا تقریبا کاری شبیه به روزنامه نگاران انجام می دهیم. با سوالاتی مشخص شروع می کنیم و در قالب پاسخها، سوالات بیشتر و جزیی تر را می پرسیم تا نهایتا به جمع بندی برسیم.

  • فوکوس گروپ:

این روش بیشتر و عموما برای آگاهی از تجربه مصرف یا اطلاع از تجارت فعالان یک صنف استفاده می شود. اگر در مصاحبه عمیق تا حدودی نظرات پرسشگر نیز دخیل بود، در فوکوس گروپ ما بیشتر یک هماهنگ کننده بین اعضای فوکوس گروپ هستیم و ارتباطات و تعامل آنها با یکدیگر را راهبری میکنیم.

  • سمپلینگ:

اغلب برای محصولات صنایع غذایی انجام می شود. تجربه من برای هر دو حالت بوده: زمانی که محصول در بازار عرضه شده یا وقتی که در شرف ورود به بازار است.

  • پرسشگری میدانی:

این احتمال هست که حداقل یک بار با افرادی پرسشنامه به دست مواجه شده باشید که درباره کیفیت یک محصول یا خدمت از شما سوال پرسیده باشند. مثلا در یک نمایشگاه. در ایران هنوز این روش از قابل اعتناترین روش هاست؛ هرچند خطاهایی نیز دارد از جمله اعمال نظر پرسشگر که من با تجربیاتی که در این سالها به دست آورده ام سعی میکنم میزان این خطاها را به حداقل برسانم.

  • پرسشگری تلفنی:

این گزینه را شاید بیشتر تجربه کرده باشید… وقتی برای تعمیر خودرویتان به نمایندگی مراجعه کرده اید. یا زمانی که برای تمدید اینترنت منزل یا محل کارتان با سرویس‌دهنده تماس گرفته اید؛ همان پرسشنامه ای که در انتهای مکالمه وجود دارد. البته در انجام برخی نظرسنجی ها، تماس تلفنی مستقیم نیز انجام می شود.

  • پرسشگری آنلاین:

در برخی پروژه ها این ظرفیت وجود دارد تا سوالات پرسشنامه را در قالب یک صفحه وب درآورده و برای نمونه های جامعه هدف بفرستیم. من در چند پروژه ارزیابی رضایتمندی مشتریان و نیز اطلاع از میزان محبوبیت چند برند لوازم خانگی، از این روش استفاده کردم و بازخورد خوبی هم به دست آمد.

اگر یکی یا برخی از گزینه های زیر چالش شماست…

  • کسب و کارتان مشتری دارد و می فروشد اما از میزان فروش رضایت ندارید؟
  • کمپین تبلیغاتی را اجرا کرده‌اید و می خواهید میزان موفقیت آن را ارزیابی کنید؟
  • به دنبال سنجش میزان رضایت مشتریان خود هستید؟
  • سرمایه گذار هستید و می‌ خواهید از بین گزینه ها یکی را انتخاب کنید؟
  • قصد دارید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید؟
با تکمیل فرم زیر یک جلسه مشاوره رایگان دریافت کنید:

نظرات بسته اند