تاریخچه نویسی رو دوست دارم

یکی از کارهایی که در سازمان ها به عنوان یک کارگزار روابط عمومی انجام میدم، گردآوری تاریخ شفاهیه شرکتها یا بنگاههای اقتصادیه که باهاشون کار می‌کنم.

خیلی دوست دارم تاریخچه نویسی رو چون تلفیقی از تحقیق و نوشتنه!

این فعالیت (یعنی گردآوری تاریخ شفاهی و نوشتن تاریخچه) از نظرِ خیلی از دوستان و همکاران، چیزی نیست که خیلی درگیری ذهنی یا عملیاتی داشته باشه؛ کم یا زیاد جمع و جور میشه… بعد هم میگن کی این مطالب رو می خونه؟‍!

از این دست حرف ها، زیاد شنیدم… وصفِ الان هم نیست، نزیک به پانزده شانزده ساله… .

میخوام هر چند وقت یکبار اینجا براتون بنویسم که چرا شرکت ها به تاریخچه نیاز دارند، این تاریخچه باید چه ویژگی هایی داشته باشه، چگونه باید نقل بشه و چه تاثیری روی افزایش وفاداری مشتریان و حتی روی میزان فروش میگذاره.

نکته: اگر وب سایت یک شرکت رو درنظر بگیرین، تاریخچه بخشی از درباره مای اون شرکته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *